Sprawdź czy masz zmiany typu Modic?

Zrób TEST

1. Czy odczuwasz ból pleców w nocy?
2. Czy budzisz się z bólu w nocy, gdy zmieniasz pozycję?
3. Czy bóle nasilają się rano, są mniejsze w ciągu dnia i ponownie nasilają się późnym popołudniem?
4. Czy odczuwasz ból głęboko w kręgośłupie lub promieniowanie do którejś z kończyn?
5. Czy ból pojawia się lub nasila, podczas / lub po aktywności fizycznej, w tym fizjoterapi i ćwiczeniach?
6. Czy masz prześwietlenie RTG, badanie rezonansem lub TK, które wskazuje, że masz zwyrodnienie dysku?
7. Czy odczuwasz ból zawsze lub prawie zawsze? Natężenie bólu i może się zmieniać w ciągu dnia, ale nigdy nie znika całkowicie.
8. Czy masz za sobą wiele różnych metod leczenia bólu pleców bez znaczącej poprawy?
9. Czy odczówasz ból gdy zmieniasz pozycję?
10. Czy odczuwasz silniejszy ból podczas wykonywania pracy fizycznej?

Możesz mieć zmiany Modic nawet jeśli nie jest to opisane w badaniu rezonansu. Nie wszyscy radiologowie opisują zmian typu Modic, mimo że są one widoczne na obrazach rezonansu magnetycznego.

Zmiany Modic można opisać innymi słowami i nie jest to błędem. Jeśli w swoim opisie rezonansu znajdziesz określenia takie jak:

- zwyrodnienie tłuszczowe w blaszkach granicznych trzonach kręgów
- obrzęk kości w trzonach kręgów
- przebudowa, obrzęk lub stłuszczenie szpiku
- naciek tłuszczu w blaszkach granicznych
- zmiany typu 1 lub typu 2
- itp.

to jest bardzo prawdopodobne, że masz zmiany Modic. Jest to po prostu inny sposób opisania zmiany Modic.